::. Ya ALLAH kurniakanlah sakinah mawaddah warahmah dlm r/tangga kami Amieen.::



Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers  Baby Birthday Ticker Ticker  Baby Birthday Ticker Ticker

Monday, August 27, 2012

Beraye Balik Kampong vs Isu Zuriat?? Haisshh!



Pagi raya opkos raya kat umah kte lagi.. huahuahua...

Raya ke2 baru blk ke kampong en somi.. tiap² taun mmg camnih.. hee~
sbb en somi nk duk kat kg dia lama la katakan...
 thats y dia xmo beraya kat kg dia dulu.. huhuhu..
Taun nih taun ke-4 kami beraya berdua.. taun depan adakah??apakah??bagaimanakah?
klo blk beraya di kampong pasti jd IGAUN NGERI wat TTCian terutamanya yg duk bertanya ttg soklan² panas lagi meruntum jiwa nih.. soklan yg xde jawapan untuk diberikan.. haisshhh..
Jadi kepada yang tidak merasai pengalaman mcm kami nih.. please jgn la duk tya soklan² yg AKAN melukakan hati kami nih..
 tp dorg ade fikir ke perasaan kte nih.. ado? ado?
tp taun nih kte ngn en somi dh wat Q&A bg yg duk asyik bertanya kn psl isu zuriat.. hohoho!

Majoriti yg tya kat kami.. kami akan jawap :-
"INSYAALLAH TAHUN DEPAN KELUAR LA" 
pas je jawap soklan² dorg camtuh.. tros dorg diam.. 
pastuh dalam hati kami moga² ALLAH perkenankan doa kami tuh.. amin..amin.. heee~


kami sebenarnya dah penat nk jawap soklan² cengginih... :-
"Blom rezeki makcik" ,  
"Blom ade lagi makcik", 
"ALLAH blom bagi rezeki lagi makcik" 
"xde lagi makcik"  
 Issshhhh lotih makcik nak jawap soklan² cmtuh lagi..


Papepon SELAMAT HARI RAYA.. MAAF ZAHIR & BATIN kengkawan sumer..  ~_^



 


6 comments:

  1. Masa raya baru2 ni,saya siap kena gelak lagi ngan sorang kazen yg paling close ngan saya..saya terus jawab 'x pe tahun depan, aku bawak 2 sekali (kembar)..' sakit hati punye pasal,main jawab ikut sedap mulut je..mebi kazen saya tu ingt topik ni lawak kot tu suka2 hati dia gelak kat saya.mentang2 la dia bunting pelamin..x pe,x pe Allah maha berkuasa..

    ReplyDelete
  2. insyallah.. raya tahun depan.. bertiga pulak ye.. amin..

    ReplyDelete
  3. insyaALLAH moga taun depan ade rezeki tuk kte sume.. Amin ya rabbal alamin.. mn tau taun depan bwk kembar.. haaa baru tau.. kikiki..

    ReplyDelete
  4. As Salam.. saya baru terserempak ngn blog awak.. sekadar memberi cadangan..cuba buat solat hajat jemaah bersama suami setiap mlm jumaat(hari-hari pas solat maghrib lagi bagus, kalau berkesempatan) dan bersedekah setiap jumaat sebelum solat jumaat sambil berniat memohon Allah mudahkan mendapat rezki (anak)serta yaqin pertolongan Allah sentiasa ada.. Insya Allah.. saya hanya berkongsi ilmu. wallahu'alam.. hanya yang baik dan benar daripadaNya, yang buruk daripada kelemahan saya sendiri.. wassalam.

    ReplyDelete
  5. Thnks atas ilmu.. InsyaALLAH kami akan berusaha yang terbaik..

    ReplyDelete
  6. uwaaa...kita serupaaa..insyaallah tahun depan bertiga..aamiinn.

    ReplyDelete